13. Ayvalık Uluslararası Zeytin Hasat Günleri Geride Kaldı

13. ULUSLARARASI AYVALIK HASAT GÜNLERİ GENİŞ BİR İLGİ GÖRDÜ, HER BAKIMDAN VERİMLİ GEÇTİ

3-5 Kasım tarihlerinde 13. kez düzenlediğimiz ve ana teması, "Ulusal Değer Zeytinyağı, Küresel Hedef Bütün Dünya" olarak belirlenen Uluslararası Ayvalık Zeytin Hasat Günleri, kapsamlı programıyla bu yıl da yine geniş ilgi gördü. Kent merkezinde açılan Zeytinyağı Pazarı her zaman olduğu gibi çok sayıda ziyaretçi ağırladı.

3 Kasım Cuma günü "Zeytine Minnet Yürüyüşü"nün ardından Cumhuriyet Meydanı'nda Zeytinyağı Pazarı'nın açılışı Balıkesir Valisi Ersin Yazıcı'nın da katılımı ile gerçekleştirildi. Törende Ayvalık Ticaret Odası Başkanı Benhan İbrahim Kantarcı, Ayvalık Kaymakamı Gökhan Görgülüaslan ve Ayvalık Belediye Başkanı Rahmi Gençer konuşma yaptı.

Başkanımız Kantarcı'nın  açılış konuşması için tıklayın

Açılış konuşmalarının ardından Vali Yazıcı ve Protokol pazarda stand açan 27 firmayı ziyaret ederek hayırlı bir hasat yılı temennisinde bulundular.

ayvalık to 17 IMG  256



Dört gün boyunca açık kalan pazarda firmalar yeni hasat zeytinyağlarını tanıtma ve satma şansına sahip oldular.

Pazar açılışının ardından Akçapınar köyünde hasat etkinlikleri düzenlendi.

"Kaliteli Zeytinyağı Üretimi ve Markalaşmanın Önemi" konulu sektörel panel hem köylüler hem de misafirler tarafından ilgiyle takip edildi.

Etkinlik alanında yemek ikramı yapıldı, Balıkesir Ticaret Borsası tarafından açılan standda köylüler tarım uygulamaları hakkında bilgilendirildi. Zeytin silkme makinası Semak firması tarafından köylülere yönelik ürün tanıtımı düzenlendi.

Özel Ayşecik Anaokulu'nun hazırladığı "Ege'nin Hazinesi" adlı oyun hem çocuklar hem de büyüklerce beğenildi.

Hasat Günleri'nin ilk günkü programı  Dr. Şaban Kızıldağ'ın tek kişilik gösterisi" Her Şeye Rağmen Mazeret Yok" ile sona erdi.

4 Kasım Cumartesi günü Küçükköy Cumhuriyet Kültür Merkezi'nde " Ulusal Değer Zeytinyağı, Küresel Hedef Bütün Dünya" sloganıyla düzenlediğimiz Hasat Günleri panele yoğun bir katılım sağlandı.

Başkanımız Benhan İbrahim Kantarcı'nın panel konuşması için tıklayın


Moderatörlüğünü tecrübeli gazeteci Vahap Munyar'ın yaptığı panelde konuşmacı olarak Ayhan Sicimoğlu, Ali Ekber Yıldırım ve Portekiz'den Henrique Herculano yer aldı.

Ayhan Sicimoğlu zeytinyağında markalaşma üzerinde dünyanın çeşitli yerlerinden verdiği örneklerle yaptığı renkli konuşmayla büyük beğeni alırken Türkiye'nin önde gelen tarım yazarlarından Ali Ekber Yıldırım zeytinyağı üretimi ve devletin zeytin politikası hakkında aydınlatıcı bilgiler verdi. Portekiz CEPAAL Alentejo Zeytinyağları Araştırma ve Tanıtım Merkezi Teknik Müdürü Henrique Herculano Portekiz zeytinyağı ve coğrafi işaretin önemi hakkında sunum gerçekleştirdi.

"Ayvalık Lezzet Noktaları" projesinde dereceye giren işletmelere de panel sırasında ödülleri verildi. Ayvalık Belediyesi " Zeytin Çekirdekleri" verdikleri mini konserle büyük beğeni topladılar.

Yunanistan İzmir Başkonsolosu Arygros Papoluia da panelde kısa bir konuşma gerçekleştirdi.

M. RİFAT HİSARCIKLIOĞLU AYVALIK'A EN KISA ZAMANDA BİR LİSE YAPTIRMA SÖZÜ VERDİ

13. Uluslararası Ayvalık Zeytin Hasat Günleri'nin en önemli konuklarından biri de hiç kuşkusuz, TOBB Yönetim Kurulu Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu idi. Ziyareti sırasında Ayvalık Ticaret Odası Konferans Salonu'nda bir konuşma yapan Hisarcıklıoğlu, Ayvalık'ın tüm ülke ekonomisi için de çok önemli bir yer olduğunu vurguladı ve Ayvalık zeytinyağının Ayvalık Ticaret Odası'nın kararlı çabaları sayesinde Coğrafi İşaret aldığını belirtti.

Hisarcıklıoğlu daha sonra şu görüşleri dile getirdi:

"Ayvalık Ticaret Odası şimdi de Ayvalık zeytinyağını Avrupa'da tescil ettirmek için girişimlere başladı. Yani, Ayvalık zeytinyağı Avrupa çapında bir marka olacak. Biz de, bu süreçte her türlü desteği veriyoruz, vereceğiz. İnanıyorum ki, Belediyemizin ve Odamızın bu güzel çalışmaları sayesinde, Ayvalık'ın dünyaca ünlü zeytinyağı, hak ettiği noktaya ulaşacak. Zaten Ayvalık'ta her şey var, Allah her şeyi vermiş. Ayvalık Belediye Başkanımız ile Ayvalık Oda Başkanımız ortak hedef belirlemiş, Ayvalık'ı UNESCO Kültür Mirası Listesi'ne sokacaklar. Onlarda bu azim ve birliktelik olduğu müddetçe eminim bunu da başaracaklar. Zaten Ayvalık şimdiden Türkiye'de en yaşanabilir ilk 5 ilçesi arasında yer alıyor."

Öte yandan, M. Rifat Hisarcıklıoğlu Ayvalık ziyaretinde bir de müjde verdi. Bilindiği gibi, Ayvalık Ticaret Odası Başkanı Benhan İbrahim Kantarcı ve Meclis üyeleri Hisarcıklıoğlu'ndan Ayvalık'ta bir lise yaptırılmasını talep etmişlerdi. Hisarcıklıoğlu, Ayvalık Ticaret Odası yöneticilerinin bu talebine olumlu karşıladı ve yerel basın temsilcilerinin huzurunda, 81 ile yapılacak okulların ardından Ayvalık'a da en kısa zamanda bir  lise kazandıracakları konusunda söz verdi.

13. ULUSLARARASI AYVALIK ZEYTİN HASAT GÜNLERİ'NDE ÖNE ÇIKAN GÖRÜŞLER, VARILAN SONUÇLAR VE DİĞER GELİŞMELER

-Ayvalık Ticaret Odası, ilçenin dünyaca ünlü zeytinyağına Coğrafi
İşaret alınmasını sağlayarak, Ayvalık zeytinyağının taklit edilmesinin önüne geçmiştir. Bununla da yetinmeyerek laboratuvarı, alt yapısı ve akreditasyonla Coğrafi İşaret'in tüm gereklerini sağlamıştır.

-Coğrafi İşaret gıda ürünlerine büyük bir katma değer ve koruma sağladığı için Ayvalık zeytinyağı hiç zaman yitirilmeden yurt dışında da tanıtılıp pazarlanmalıdır. Ayvalık Ticaret Odası, bu amaçla Ayvalık Zeytinyağı Coğrafi İşareti'ni dünya pazarlarına taşımak için 10 ay önce Avrupa Birliği tescili çalışmalarına başlamıştır. Hedef, 2018'in ilk çeyreğinde "dosyayı tamamlayarak" resmi başvuruyu yapmak olarak belirlenmiştir.

-Türkiye'nin zeytinyağında Avrupa Birliği Tescili'ni alması ve dünyada önemli oyuncu olması için el ve gönül birliği içindemarkalaşmak şarttır. Hep birlikte bunun mücadelesi verilmelidir.

-Marka sadece bir ürün logosu ya da bir kutunun üzerindeki amblemden ibaret değildir. Markalaşma bir kültür sorunudur. Markayı yaratan fikir ve uygulamalar, bir firmanın kişiliğini, gelecek projelerini, sektördeki konumunu yansıtır. Buna paralel olarak, çok doğal ki,pazarlama iletişimi (reklam/tanıtım/PR) büyük önem taşımaktadır.

-Türkiye'de zeytinyağı sektörü tüm dünyada olduğu gibi parlayan bir üretim sektörüdür. Piyasada hem kalite hem de fiyat açısından yoğun bir rekabet yaşandığı için "Ne üretilirse satılır" anlayışı terk edilmeli, küreselleşme olgusu ve getirileri gözden uzak tutulmamalıdır.

-Üretici, sanayici ve tüketiciler Avrupa Birliği'nce uygulanan iyileştirme çalışmalarını ciddi bir biçimde incelemelidir. Konunun sektörü koruyan ve kapsayan, zeytin ağacını kutsal gören akılcı bir devlet politikası dahilinde ele alınması yolunda çaba gösterilmelidir.

-Avrupa Birliği'nde coğrafi işaretli ürünlerin korunması konusunda ciddi denetimler yapılmakta, aynı zamanda bu ürünleri üretenlerçeşitli fonlarla desteklenmektedir. Örneğin, beş yıl boyunca bazı maliyetleri karşılanmaktadır. Ülkemizde de bu tür uygulamaların bir an önce başlatılması talep edilmelidir.

-Türkiye'de satılan zeytinyağlarında "hilecilik" söz konusudur. "Çakma zeytinyağı" üreticisi oldukça çoktur. Sızma zeytinyağı diyesatılan yağların içinden kanola yağı, pamuk yağı çıkabilmektedir. Bu bindiğimiz dalı kesmek anlamına gelir ve asla izin verilmemesi gereken bir olumsuzluk, hatta suçtur.

-Merdiven altı üretimi mutlaka engellenmeli, markasız ambalajla internet üzerinden veya semt pazarlarında satış yapılmasının önüne geçilmelidir. Tatil yörelerindeki yol boylarında "Bizim bahçeden", "Kendi yağımız" gibi iddialarla piyasaya sürülen merdiven altı üretimlerin satışı yasaklanmalıdır. İnternet siteleri denetlenmeli, analiz raporları, marka tescilleri, gıda sicil kayıt belgeleri tüketiciyle paylaşılmalıdır.

-Zeytinyağını "geleceğin petrolü" olarak görenler haklıdır. Zeytinyağı petrol gibi zararlı olmak bir yana sağlık kaynağıdır ve üreticilerine, markalarına her zaman kazandıracaktır.

-İnsan sağlığına çok büyük yararlar sunan zeytinyağının temel unsuru olan ve 2 milyondan fazlası Ayvalık'ta bulunan zeytin ağaçları kararlılıkla korunmalıdır. Geçmişte yaşanan "zeytinlik alanların imara açılması" gibi yanlışlara kesinlikle izin verilmemelidir. Sadece zeytinlik alanlara değil, hiçbir tarım alanına bina yapılmamalıdır.

-Aile ziraatı önemsenmeli, küçük çiftçi mutlaka desteklenmelidir.

-Hasat Günleri'ne konunun uzmanları gazeteci yazarların yanında yerli ve yabancı önemli konuklar katılmıştır. Ana panelde Portekizli konuk konuşmacı Henrique Herculano değerledirmelerde bulunmuş, Yunanistan'ın İzmir Konsolosu Arygros Papoluia işbiliği ve davet için teşekkür konuşması yapmıştır. Sektörel panelde Midilli Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Kostas Sotirakis, Ayvalık Ticaret Odası Başkanı B. İbrahim Kantarcı'ya barışın simgesi zeytin temalı teşekkür plaketi vermiştir. Savola Turkey (Yudum Gıda) CEO'su Houmer Balazadeh de Hasat günleri boyunca faaliyetlere katılmıştır.

-Mimarisi, endüstrisi, mutfağı ve zeytin bahçeleriyle önemli bir kent olan Ayvalık'ın Endüstiyel Peyzajı ile UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne girmesi büyük bir başarıdır. Ayvalık doğal ve kentsel SİT'leriyle korunmaya devam edilmelidir.

-Hasat Günleri aynı zamanda Ayvalık'ta turizmin canlanmasını ve sezonun uzamasını da sağlamaktadır. Şenlik boyunca konaklama merkezlerindeki doluluk oranının neredeyse yüzde 100'e ulaşması bunun kanıtıdır. Otel ve restoran sahipleri bu konudaki memnuniyetlerini dile getirmiştir.

-Ayvalık Ticaret Odası, Hasat Günleri'nin ilk kez düzenlendiği 2005 yılından bu yana, paydaşlarıyla birlikte sorunları dile getirmeye ve çözüm önerilerini kamu oyuyla paylaşmaya devam edecektir.

Adres: Fevzipaşa Mah. Eski PTT Sokak No:10 Ayvalık - Balıkesir   /   Tel: 0 266 312 56 60 - 0 266 312 15 17   /   Faks: 0 266 312 22 83   /   Eposta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.